środa, 1 grudnia 2010

Stare Kino

Hej, tu Dorodoroke (która postanowiła w postach zawsze się przedstawiać - może po pewnym czasie ktoś zdoła powtórzyć jej nazwisko)!
Dziś, po przeczytaniu posta o Crocu (Karola, ja się będę bała w to grać! Biedronka z rękawicami bokserskimi?! Nie wiesz, że zawsze takie wizje nawiedzają mnie w koszmarach XD), postanowiłam napisać o czymś, co ja lubię. No, więc nie będzie tak zupełnie o starym kinie, bo nigdy nie uznawałam siebie za jakąś specjalistkę w tej dziedzinie. A jak nie jestem specjalistką, to się wypowiadać nie będę.
Powiem (a raczej napiszę) coś o filmie wyprodukowanym w *zagląda pośpiesznie do google'a* 1959 roku. Dawno.
Film, którego tytuł na polski przetłumaczono jako "Pół żartem, pół serio", a który w oryginale brzmi "Some like it hot" jest zasadniczo filmem dość znanym, przede wszystkim dzięki Marilyn Monroe, która odgrywa w nim jedną z głównych ról.
Fabuła tej komedii (ach tak, zapomniałam powiedzieć, że to komedia...) może się nam teraz wydać trochę oklepana, bo opiera się na popularnym "facet przebiera się za kobietę". Tutaj robi to dwóch muzykantów saksofonista i kontrabasista, którzy, bez pracy i pieniędzy, przez przypadek zostają świadkami dokonanego przez gang morderstwa. Aby ukryć swą tożsamość i uciec z niebezpiecznego Chicago, przebierają się za kobiety i razem z damską orkiestrą jadą na tydzień na Florydę - pełną piaszczystych plaż i luksusowych jachtów należących licznych milionerów. Razem z głównymi bohaterami na Florydę wyrusza też młodziutka, piękna Sugar Kowalczyk, grana, oczywiście, przez Marilyn Monroe, która nie tylko gra na ukulele, ale też śpiewa i nie znosi saksofonistów, a pragnie "złowić" dla siebie jakiegoś młodego milionera...
Ktoś, kogo chyba nie trzeba przedstawiać, ale, gwoli ścisłości: oto Marilyn Monroe w jednej ze swoich najbardziej znanych ról.

Już przebrani, przyjaciele-muzykanci, grani przez Tommy'ego Curtisa i Johny'ego Lemmona.

A oto Osgood Fieldieng III, najzabawniejsza, moim zdaniem, postać w filmie - bogaty, siedemdziesięcioletni milioner, grany przez Joe E. Browna. Na zdjęciu razem z Johnnym Lemmonem



Polecam!

2 komentarze: