piątek, 26 listopada 2010

"Ruchomy zamek Hauru" ^.^

Od razu dla wyjaśnienia: "Ruchomy zamek Hauru" jest japońskim filmem animowanym. Wiem, że nie jest to gatunek, który wszyscy lubią, ale warto obejrzeć ten film, choćby dla podziwiania ładnych obrazków, poznania innego sposobu myślenia, a także dla zabawy.
Tytułowy ruchomy zamek to wielka maszyneria składająca się z różnych dziwnych części domu, chodząca na takich nogach. Drzwi mogą przenosić mieszkańców do wielu różnych miejsc, ale nie rozumiem dokładnie, o co chodzi.
Hauru jest za to właścicielem tego zamku. I tak to cały tytuł został przeze mnie rozpracowany ;D
A teraz słówko więcej o Hauru: jest on czarodziejem, ja na samym początku oglądania wzięłam go za dziewczynę, ale okazał się być jednak płci męskiej. Z powodu nadmiernych porządków, przefarbował sobie włosy na rudo, czym się bardzo zdenerwował. Zaczął się bardzo dziwnie zachowywać i fryzura mu ściemniała. Z czarnymi włosami wygląda już mniej jak dziewczyna, przynajmniej takie jest moje odczucie. Ale porzucając wszelkie wątpliwości, co do płci tego bohatera i jego wyglądu, jest on bardzo fajny. Ma jednak swoje sekrety.

No i kolejne pytanie: jak się mogło stać, że Hauru nie jest głównym bohaterem tego filmu? No i teraz należy wspomnieć o Sophie. Ona także.. hm... trochę zmieniła swój wygląd podczas tego filmu, ponieważ wpadła w kłopoty przez Wiedźmę z pustkowia. Sophie jest bardzo piękną dziewczyną, szyjącą kapelusze. Ma czarne włosy związane w warkocz. Jest miła i uczynna, choć trochę uparta.
A teraz jeszcze wspomnę o moim ulubionym bohaterze tego filmu. Jest to Calcifer, nazywany przeze mnie (no, nie tylko przeze mnie) Płomyczkiem. To właśnie on napędza cały ruchomy zamek. Jest bardzo uroczą postacią :)
No, dziękuję za przeczytanie. Ruchomy zamek hauru w ang. wersji to howl's moving castle. Inne filmy tej wytwórni, które oglądałam to: Spirited Away (Miasto Bogów) i Księżniczka Mononoke (Princess Mononoke).

Karola

6 komentarzy:

  1. Wszystkie te filmy wyrezyserowal Hayo Miazaki [Ponya tez;)]

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest jeszcze 'Laputa podniebny zamek' :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny film :)kocham mange i anime ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki pomogliście mi odnaleść tytuł "Ruchomy zamek Hauru" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny blogasek ;). Uwielbiam anime pana Miyazakiego, oglądałam wszystkie, ale najbardziej przemówił do mnie właśnie ,,Ruchomy zamek Hauru'' ( jeeee! To moje ulubione anime! ). Mój ulubiony bohater w anime to tytułowy Hauru. Fajna recenzja ;). I jeszcze powtórzę: KOCHAM TO ANIME, a pan Hayao Miyazaki to NAJLEPSZY twórca filmów z gatunku manga-anime. Pozdrawiam :D!!!

    OdpowiedzUsuń